Oltiin tänään Lahdessa hautajaisissa. Siitä on pitkä aika, kun oon viimeksi ollut. Mä en juurikaan tuntenut tätä vainajaa, mut menin kun pyydettiin. Pienimuotoset ne olivat, sukulaisia ei ollut paljoakaan. Vainajista osataan aina puhua niin kauniisti, vaikkei tätä henkilöä tuntenut niin silti ne puheet koskettaa. Virret taas on aina niin surumielisiä, et tulee ihan huono olo niitä laulaessa. Alkaa väkisin kuvittelemaan kaikkea niin masentavaa. Muistotilaisuudessa oli hyvä ruoka ja keveämpi fiilis. Kaikenkaikkiaan onnistuneet hautajaiset!

Mut sit, ettei tää menis ihan mustissa merkeissä ni aattelin vähän kertoo mun kasvatuksista ja niihin liittyvistä ongelmista. Keväällä laitoin paprikoita kasvamaan ja kesäksi siirsin ne parvekkeelle. Nyt ne näyttää tältä:

1947907.jpg

ja tältä..

1960121.jpg

Eli paprikaa on tulossa, 3 alkua siel on ja nuppuja vaikka millä mitalla. Ne vaan ei oo kasvanut pitään aikaan mihinkään suuntaan, ei vaihda väriä, eikä nuput muutu kukiksi! Parveke taitaa olla tähän vuodenaikaan jo liian kylmä paikka? Suunnitelmissa olisi siirtää ne sisälle, mutta ongelma on että mihin, ettei kissat heti tuohoa niitä! Kohta mä tietysti tapani mukaan palelutan ne ja siinä se koko vuoden kestänyt kasvatusprosessi olikin. On mulla yrttejäkin:

1960124.jpg

Basilikaa ja yksi tosi nuutunut salaatti. Niillä on kohta sama kohtalo, kun paprikoilla. Mä oon pulassa näitten kasvatusten kanssa, kun niitä ei tahdo saada mihinkään turvaan. Täytyy yrittää huomenna valoisan aikaan keksii niille joku ratkaisu. Kohta yöpakkaset tulee jo tännekin!